2.HaftaÇeşitli Öğretim Teknolojilerinin Özellikleri
Öğretim Teknolojisi; Etkili bir öğretimi sağlamak amacıyla, öğrenme ve iletişimle ilgili araştırmalara dayalı insan gücü ve insan gücü dışı kaynakları, birlikte kullanarak, öğretme ve öğrenme süreci bütününün belirli özel hedefler açısından sistematik olarak tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesidir. Öğretim Teknolojisi, Eğitim Teknolojisinin özel halidir ve bir öğretim alanına ya da disipline uygulanmasıdır. Yani matematik, dil, sosyal bilgiler, bilgisayar, kimya gibi.
Öğretim Materyali; Öğrenme hedefleri doğrultusunda çeşitli araç, gereç ve malzemeler kullanılarak tasarlanan her türlü yazılı, sesli ve görüntülü öğrenme kaynaklarıdır. Örneğin, asetat, slayt, kukla, web yazılımı, hikaye hitabı, grafik, şema, model, tablo, pano, harita, vb.Öğretme-öğrenme süreçlerinde yer alan öğrenmelerin hedeflere ne ölçüde uygunluğunu ve hedeflerin hangi etkenlik, verimlilik düzeyinde gerçekleştiğini belirlemeye yönelik ögedir. Geleneksel olarak öğrencilerin sadece subjektif yöntemlerle, birbirleriyle kıyaslama ile sınırlı olan bu öge, günümüzde nitelik değiştirmiş ve objektif ölçütlerle belirleme yönünde gelişim göstermiştir. Hedef belirleme, ihtiyaç belirleme, hazırbulunuşluk düzeyini belirleme, öğretimin etkililiği, tanılama ve yerleştirme amaçlarıyla kullanılmakta, amaç belirleme, davranış belirleme, sınama araçlarını hazırlama ve uygulama ve sonuçlarını işleme yönünde gelişim göstermekte, öğretme-öğrenme sisteminin diğer ögeleriyle bütünleşmektedir.
Yorumlar
Yorum Gönder